Uitgeputte Italiaanse verpleegster..Lezen aub

Discussion in 'Nederlands gedeelte' started by olandiano, Mar 13, 2020.

Dear forum reader,

if you’d like to actively participate on the forum by joining discussions or starting your own threads or topics, please log into the game first. If you do not have a game account, you will need to register for one. We look forward to your next visit! CLICK HERE
  1. olandiano

    olandiano User

    [​IMG]

    Een Italiaanse verpleegkundige vertelt in een aangrijpend bericht op Instagram hoe zwaar het is om in een ziekenhuis te werken in tijden van het alsmaar oprukkende coronavirus. ,,Ik ben bang en moe, maar ik draag mijn steentje bij”, schrijft Alessia Bonari bij een foto van de blauwe plekken die haar slechte beschermingsbril op haar gezicht hebben achtergelaten.
    Het openhartige verhaal van Bonari is in twee dagen tijd al bijna 800.000 keer geliket en maakt heel wat los op sociale media. Ze omschrijft dat ze tijdens haar uitputtende diensten zes uur lang niet naar het toilet kan of iets kan eten omdat ze in beschermende kleding loopt om besmetting met het coronavirus tegen te gaan. Daarvoor is ze doodsbang, zo vertelt ze in alle eerlijkheid.
    Uitgeput

    ,,Ik ben bang dat het masker dat ik draag niet voldoende aansluit op mijn gezicht en dat ik mezelf misschien al per ongeluk met vuile handschoenen heb aangeraakt”, valt te lezen. ,,Ik ben fysiek moe. Het materiaal dat ons moet beschermen is slecht, mijn laboratoriumjas maakt me aan het zweten en als ik eenmaal ben aangekleed kan ik zes uur lang niet meer naar het toilet of iets drinken.”
    Niet alleen fysiek, maar ook mentaal is Bonari uitgeput. Het maken van overuren is de afgelopen weken eerder regel dan uitzondering. ,,Maar dat belet ons niet om ons werk te doen zoals altijd. Ik zal blijven zorgen voor mijn patiënten, omdat ik trots ben op mijn werk en het heel graag doe.”
    Veel reacties

    De Italiaanse richt zich tot iedereen die zich betrokken voelt bij het coronavirus. ,,Ik vraag aan iedereen die dit leest om onbaatzuchtig te zijn en thuis te blijven. En zo die mensen te beschermen die het meest kwetsbaar zijn”, aldus Bonari. ,,Wij, jonge mensen, zijn niet immuun voor het coronavirus. Ook wij kunnen ziek worden. Of erger. Ik heb niet de luxe dat ik terug kan naar mijn in quarantaine geplaatste huis. Ik moet werken en mijn steentje bijdragen. Doen jullie dat ook. Alsjeblieft.”
    Alessia Bonari wordt al dagen overladen met vele positieve reacties en hartverwarmende steunbetuigingen. Al 20.000 Instagramgebruikers staken de jonge vrouw een hart onder de riem en bedankten haar voor haar inzet. ,,Je bent een voorbeeld”, klinkt het onder meer. ,,Voor het land en de hele mensheid. Ik stuur je een dikke knuffel.”
     
  2. olandiano

    olandiano User

    Wie had gedacht dat we op een dag de wereld zouden redden door thuis te blijven in pyjama's.

    [​IMG]